zondag 23 oktober 2016

Festivalverslaafd


Festivals hebben iets verslavends. Afgelopen zaterdag kwam ik vanuit de trein op een heel leuk Frans marktje terecht. Ik kocht meteen drie truien van alpaca wol bij een heel aardig Chileens meisje die de truien helemaal zelf uit Peru was gaan halen. Wat dit met Frankrijk te maken heeft, weet ik niet, kon me niks schelen ook. Een alpaca is een soort lama met een korte nek. Ook kocht ik drie schapenvellen van een Nederlands meisje, die overigens niet minder leuk was. Wat er met de schapen was gebeurd kon ze me niet vertellen. ‘Weet ik niet, die zijn, nou ja verdwenen.’  De vegetariĆ«r in mij was blij met dat antwoord. Is dat trouwens ook niet de definitie van een vegetariĆ«r, iemand die zichzelf voor de gek houdt ?  Na zo’n Frans marktje loop je overigens wel de kans om in een zwart gat te vallen. Zo leuk als het is. Gelukkig kan ik volgende week meteen door naar de Dutch Design week. Misschien hebben ze daar nog wel een fijne bank waar ik mijn schapenvellen op kwijt kan.