vrijdag 4 april 2008

Women on Top




Internationale vrouwendag, was al op acht maart! Het is helemaal aan mij voorbij gegaan. Maar op zeven april aanstaande is er weer een bijeenkomst van Women on Top in het pakhuis willem de zwijger in Amsterdam. Het belooft wer een spannende avond te worden. Een half jaar geleden was ik ook bij zo'n bijeenkomst en daar heb ik toen dit verslagje bij geschreven.


Femke Ferrari
De meeste beslissingen worden gemaakt in een fractie van een seconde.
Een halve blik op de uitnodiging flink gekruid met een handvol aannames en vooroordelen is meestal genoeg om een besluit te nemen. Zo nu ook weer.
Ik had iets gelezen over women on top georganiseerd door women inc. En ik wist direct dat ik erheen wilde. Een leuke zwoele avond, tikkeltje kinky, maar met stijl. Een christiene le duc avond, waar vrouwen het initiatief zouden nemen.
Dat bleek een misverstand. De zaal was tot de nok gevuld met vrouwen die iets wilden bereiken in het bedrijfsleven. Daar sta je dan in je leren broek. Op het podium: Heleen Mees, Neelie kroes, Femke Halsema en Ben Verwaaien van Brittish Telecom. Als ik ergens van iemand niet opgewonden wordt dan is het wel Ben Verwaaien van British Telecom. Eigenlijk voldeed alleen Femke Halsema aan mijn verwachtingen. Rood fluwelen laarzen, een zwart rokje en een rood jasje erboven. Toen Femke haar benen over elkaar had geslagen, kreeg je als publiek een prachtig uitzicht op het gespierde dijbeen van groenlinks. Wat een campagne! En let wel toen had ze nog niet eens wat gezegd. Nadat Heleen Mees en Nelie Kroes klaar waren met het aanhalen van wetenschappelijke bewijslast dat de vrouw eigenlijk een soort superwezen is, startte Femke haar motoren. Als een Ferari spoot ze van die twee andere vrouwen weg. Wat een gemak en souplesse. Toch nog een leuke avond gehad.