vrijdag 24 februari 2017

Leuke vrouw

Vandaag was ik in Appingedam om met de organisatie van het festival ‘Terug naar het begin’ te praten. Ze willen graag dat ik een rondleiding door de stad maak, zoals ik dat afgelopen zomer voor de Groningse wijk Beijum heb gedaan. Een ontdekkingsreis dus. Appingedam is enorm pittoresk. Althans het oude gedeelte. Er blijkt ook een nieuw gedeelte te zijn waar iedereen makkelijk kan parkeren om de dagelijkse boodschappen te doen. Dat nieuwe gedeelte zuigt eigenlijk alle klandizie weg uit het oude gedeelte. Toevallig kwam ik vertrekkend burgemeester Rika Pot tegen op straat die met een filmcrew van tv Noord op pad was. Ze hoopte dat mensen nog steeds naar het oude gedeelte door zouden lopen omdat hier eigenlijk het winkelen nog een leuke ervaring kan zijn. ‘In nieuw Appingedam de dagelijkse boodschappen, in oud Appingedam de ervaring.’ Het leek me een leuke vrouw. Tijdens het korte gesprek werd ik een beetje verliefd op de burgemeester van Appingedam.