woensdag 3 juli 2013

Transgender

-->
Aan het einde van dit congres, het waren een slopende drie dagen, dronk ik een biertje met Chen Misgav die onderzoek had gedaan naar een gay nachtclub in Tel Aviv. Meer specifiek ging zijn onderzoek over de reacties in de club op zwetende lichamen. Hij vertelde hoe de transgender mensen allemaal in een hoekje stonden en niets te maken wilden hebben met de zwetende lichamen van de andere homo’s. Het is altijd heet in de nachtclub en zodra ze binnen zijn trekken ze hun shirt uit en hebben dan seks in de wc. Dit lichamelijke, zweterige en glijdende ritueel zien de transgender op hun avondje uit niet zitten, volgens deze onderzoeker, omdat veel van hen werken in de seksindustrie. ‘They associate bodily fluids with work?,’ zei ik geïnteresseerd.’Exactly,’ zei Chen enthousiast en raakt even mijn arm aan. Professioneel glijden, ik draai er na drie dagen mijn handen niet meer voor om.