vrijdag 29 maart 2013

Idool

Gisteren was ik op bezoek bij het Technology Institute van de apostel Kantanka (zie post over bezoek vorig jaar maart). Het is een man die op technologisch en spiritueel gebied onovertroffen is. Hij bouwt robots, auto's en een lucht afweergeschud. Zelf auto's maken? Ik was altijd sceptisch, maar er is wel degelijk een gieterij en de houten mallen om motorblokken te maken lagen er ook. Voor de rest zag ik motorblokken waar de ster en de naam Kantanka op was gezet. Er wordt verder ook gewerkt aan luchtvaart technologie en er is een afdeling plant- en dierengeneeskunde. Veel mensen in Ghana spreken vol bewondering over zijn klaptelevisies. Ook die kreeg ik te zien. Een keer klappen en de tv gaat aan. Een tweede keer klappen en je verandert van kanaal. Overigens was het beeld zoals altijd gruizig en slecht. Het idee van de klaptelevisie is tot de apostel gekomen via een van zijn meditaties. Hij doet me enigszins aan Michael Jackson denken. Net als bij Jackson wordt zijn huid steeds lichter en verandert hij langzaam in een popidool.